ВАС ДАН ЗА ЈЕФРЕМОМ



Вас задушни дан ишао сам
За Јефремом, вођен његовим
Мистичним присуством
Од повечерја у коме ми се
Еуфрат и Сирија привише у речи
Целе ноћи покриваше ме
Да се од страхова тмине
Не заледим и хронично не озебем

Вас дан, а стварно поче с јутра
Будише ме нека воља дарована
Упркос колапсу енергије
И страшном бесмислу магле
Која покривала је свет и сунце
Некако су се отклониле моје
Бољке и мисли бољезне и тромост

Вас дан ходих за Јефремом
Али не кроз пустињу Сиријску
Већ кроз дан задушни
И прво ме проведе кроз
Мокри ваздух до сувог копна
Светосавског храма у коме
Образом ми се и показа
Ту међу свећама упаљеним
И поринутим у плодове земље
Молитва заупокојена се зачела

Вас дан ходих у Јефремовим
Благословима и мењаху се путеви
И дођох у кућу свога ујака
Који се зачуди како ме
Толико дуго нема и рече још
Да спрема се за одлазак
Много ми је година, рече
Осамдесет две, све полуседећи
На болесничкој постељи
Боле га ноге, а ја му пренесох
Поздраве од Жарка Јеринића
Поздраве давне младости

Вас дан ходих Јефремом
У духу и не беше тешко
Пешачити и савладавати страхове
Узнемираних паса разасутих
По стазама и пољима на служби
Чувара течевине људи, нагомилане
Које нигде зачудо нисам могао
Да видим задушног дана

Вас дан идох за Јефремом
Познатим, а запостављеним ходиштима
Тако се обрех и међу браћом
Младим и љубазним људима
Поред реке где њихов скромни
Дом заливају ветрови
Они су насмејани и говоре
Познатим гласовима предака

Вас дан до вечерње идох
Вођен Јефремом до Жиче
И тамо као и јутрос ступих
На копно Светог Саве
Неодељено копно од неба
У коме појаше се служба
Да исправисја молитва моја

И тада кроз речи благослова
Видех да дан се предаје
Игњатију Богоносцу
И дан и пут и путник


Задушнице 2018.

Коментари