ПЛЕЈ ЛИСТА Streets of Philadephija

ПЛЕЈ ЛИСТА
Streets of Philadephija

Човек сам са лед сијалицом
У џепу, избледеле вијетнамке
Прелазим мост, надомак градa
Отказала је светиљка
Намењена петогодишњој жизни

Човек сам са иконом у џепу
На њој приказан је монах
Кога је пред Жичом из смрти
Вратио бесмртни другоапостолник
Јер било је питање завета
И питање вечности једне мисли

Прелазим мост, надомак града
Сунце ми је за леђима
А галебови над главом
Други људи пролазе као појаве
Као директни близанци
Који имају по неку иконицу
У џепу или баш лед сијалицу

Прелазим мост, надомак града
Мислим о ораху, тврдом дрвету
Чије одбачено парче постаће
Престо осликаног Спаситеља
И на мноштво књига које
О томе посредно говоре
Украшене именима светих

На њима, неретко приказан
Понеки је монах, благог лица
Чија се племенитост уселила
На лица књижарица
Које кафеном кашичицом
Пресипају тамјан у кутијице
И благо, ненаметљиво зборе и сведоче

Човек сам са лед сијалицом
У џепу, избледеле вијетнамке
И бирам којим путем назад
Преко новог или старог моста
То је у мојој моћи
До тачке А или Б, пресликавањем
Инверзијом, правећи се
Да је то што је под новим ново

Прелазим мост, пресликану дуж
Заборавих да кажем
Згаслу жаруљу  заменио сам новом
Са иконицом у џепу и картицама
Сунце се настањује на лице
А галебови се враћају небом
Људи су и даље близанци
Чије право обезбеђује
Фискални рачун неке трговине

Човек сам са сијалицом у џепу
И ходам у ритму пискавог звука
Streets of Philadephija

Који производи мој мобилни телефон 


Коментари